Ci sunnu Satuati Chè Gatsi o Bad?

È qualcosa quasi tutti quelli chì interessen in nutrimentu sapere : Chì satuati sò malesi per noi. Tentanu i nostri arterii è causanu attaccu di cori.

Ùn era micca finu à pocu tempu, chì parechje persone si firmonu per dumandà sè fatta saturatu era veramenti insale. Parechji di l'altri «fatti» nantu à nutrimentu, avemu pensatu chì erani veri di i 1960 è per quessa ci sò disprovati.

In fattu, i Guidelines di Dietetta per i Stati Uniti, nantu à quale sò stati fabbricati e piamidi alimentari famosi è i platti alimentari, sò stati cambiando in l'ultimi anni. Anu parechje scelte di l'impurtanza di manghjà una dieta fatta in grassu. Avale avale a limitazione di u zuccheru . Si firmonu l'idea longu di u colesterol in a dieta hè mala. Ma avianu cunsigliatu i gravimi serii à i grasi saturati.

Quantu speratura saturata hè aggradata?

L'Associu Corsu Americanu cunsegna chì micca più di 5 à 6 per centu di calori venenu da grassu saturatu, chì hè di circa 12 grammi di grassu saturatu per a persona mediana à manghjà 2 000 calori per ghjornu. I Guidelines di Dietetica 2015 per i Stati Uniti ricumandenu limitazione di grassu satuatu à 10% di calori, chì hè circa 22 grammi di grassu satu.

Sapete chì una Cumpolla di l'oliu d'aliva cuntene 2 grammi di grassu saturatu?

Pensemu à i grasi saturati cum'è essendu principalamenti in carni in grassu, un pruduttu lattice di cocciume, è l'oliu di coccu, ma tutte u grassu hè una mistura di manni diffirenti, è sò generalmente includenu grassu satu.

Questu hè u mutivu principalu per questu hè abbastanza difficultu di manghjà una riti bassa in saturatu di grassu cum'è l'Associazione Corsa America dichjarazione. Hè ancu difficiuli di uttene tutte e nutrizi essenziali chì sò ricumpandati nantu à una basa di u ghjornu in una dieta chì hè assai sutturata in grassu satu.

Allora, chì hè u Verdicchio?

Ancu s'è manghjatu troppu grassu satuatu pò esse malatu per certi persone, o forsi in quasi qualchi contextu (cumu chì altru hè in a dieta) l'evidenza per elli hè tuttu u mumentu è per tutti ùn hè mantene fermamente.

Cumu avemu vulemu credi chì i grasi saturati sò male?

Hè u resultatu di una lotta trà i scientisti in a parti cintrali di u XX sèculu. Ùn mai s'hè assai pezzi di evidenza sali chì u saturatu di grassu pruvà di malatie coriu, è a maiò parte di e evidenza presentata avianu arcane errone. Per esempiu, in un sperimentu ben cunnisciutu, u gruppu grassu satuatu hà avutu un numicu assai più numeru di eterni pesanti in questu.

Chì studii anu manifestatu chì quandu a ghjente sotterpite lipida satu cù l'olii fluidi, cum'è l'oliu di granu, u so sangue di colesterolu scatinò. Tuttu avìa assumutu chistu significaria chì questi sò esse menu propensi à a malatia di u cori. (In generale, ùn eranu micca, ma più nantu à quellu tardu).

Nòppiru, ci era dui avutri favuriziu è contru à l'intitulati Dieta Intensiva di u Coriu, è u latru di grassu satuatu. S'è interessatu à a storia di a lotta di coghju scientifica nantu à a malatia di u cori (è più stu tema in generale) recomandavule questi trè libri:

Ciò chì hè stata da esse?

Hè assai sperimenti è a ricerche di observazione sò stati faciuti in l'annu 50 anni dopu chì quelli scientisti vittite l'argumentu . S o, pudete pensate chì si era veru chì e mannassi saturati chì a ghjente sianu attaccati di corpu o maniche chì puderia esse più clarici è più chjaru cum'è i anni passanu.

Avà duverebbe 100 percent solidu, certamenti? Bé, no, ùn hè micca.

Christopher Ramsden: Un Sherlock Holmes Scientific

Dr. Christopher Ramsden di i Instituti Naziunali di Salute (NIH) hà pigliatu un accordu diverse à a situazione. Invece di principale un altru studiu, hà dugnu pianu à a dati di studii anziani, d'alta qualità chì ùn anu micca avutu l'avvistu chì miritanu. U risultatu più recente hè publicatu in a British Medical Journal in April 2016.

In stu travagliu, Ramsden hà ritrovu à l'Enorme Coronary Minnesota, chì seguitò più di 9.000 parsone per quattru anni è anu. Queste persone fubbe statu istituzionalizate, cusì i so dieti puderanu esse ghjunghje currettamente per l'esperimentu.

Comu cumuni di sti studii, un gruppu avia datu una dieta normale, è in l'altru gruppu oliu in altru grassu poliinsatuatu (in particulare omega-6 grasi) sustituìu a grassu satu. Siccomu una sola pubblicazione anu stata fora di stu grande studiu, Ramsden era interessatu da quale altra infurmazione pò esse acquistata.

Ci hè chì, da quelli chì morse durante u cursu di l'studiu, quelli di e 65 averebberu più propensu di muriri si eranu in u gruppu saturatu! Inoltre, Ramsden hà cunsideratu chì ci era esse dichjaratu di autopsia per u 30 per centu di e persone chì avianu mortu durante u studiu. Hà trottu chì di i persone chì avianu autopsi, u 22% di quelli chì avianu manghjatu una dieta normale morse d'un attache cardore, mentre chì 41 per centu di quelli in u gruppu saturatu.

Chì significarà? Ùn vole micca bè per "U sognu di saturu hè male", ma ùn cunnosci micca veramente. Cumu Ramsden hà dichjaratu in u so rapportu: "Dopu a limitazione di l'evidenza attuale, u megliu approcciu pò esse unu di l'umilità, sali di e limitazione di l'infurmazione attuale è l'insemi di un barbaru per cunsiglià cunsultate allora di ciò chì pò esse furnitu da dipinti naturali".

Puderemu esse tentatu d'assume chì i risultati di u Dr. Ramsden foru una rara occurrence; per quessa, ùn avemu micca fattu un analisi simile di data inespituita, hà obtutu da stu studiu di Sydney, publicatu in 2013. I risultati eranu simili.

Chì significanu chì a grassa saturata hè bona?

Certi di i risultati ch'è aghju citedu puderanu crià chì i grasi saturati in a nostra dieta ùn sò micca solu "micca pessimu", sò veramente "boni". Cum'è Christopher Ramsden, avissi avutu l 'umilità in stu puntu. Ùn avemu micca cunnisciutu à questa ora.

Inoltre, quì ci sò qualchi pensamentu intriganti è e pussibulità:

Evidenza, avemu sempri assai per amparà nant'à stu sughjettu. Eppuru, a manera di lighjine nantu à a pruvinenza attuale, a ghjente pò esse tuccatu di suppostu chì a bighja vicinu chì manghianu tumbireanu e so arterii!

Sources:

Chowdhury R, ​​et al. Associazione di corsi dietetica, circulendu è cumplementà l'acidu grassu cù riservatu coronariu: una stima sistematica è metanarchiu. Annals of Internal Medicine 2014 Mar 18; 160 (6): 398-406. doi: 10.7326 / M13-1788.

Kuipers RS et. al. Saturati grassu, carbuidrati è e malatie cardiovascular. Re di Paese di Medicina . 2011 Sep; 69 (9): 372-8.

Ramsden, CE et. al. Revaluazione di l'ipotesi di a dieta-cori: analizazione di dati rkuprati di l'Esperimu Coronariu Minnesota (1968-73). Medica British Journa l 2016 Apr 12; 353: i1246. doi: 10.1136 / bmj.i1246.

Ramsden CE, et al. L'usu di l'acidic linoleic dieteticu per a prevenzioni sekundante di coronary disease and death: evaluation of recovered data from the Sydney Diet Heart Study e meta-analisi updated. Medica British Journa l. 2013; 346: e8707

Siri-Tarino, et. al. Un metanálisis di studii prospective di cohort d'evaluà l'associazione di grassu saturatu cù malatia cardiovascular. Reunione Americana di Clinriticu Nutritio n. 2010 Mar; 91 (3): 535-46. doi: 10.3945 / ajcn.2009.27725.