Cume facenu Cooling Breath o Sitali Pranayama

In yoga, parleremu assai di stoking the fire internu (agni) per movimenti vigoroso è respira diretta. Ma u rispettu pò ancu esse usatu per l'effettu cuntrariu: per calma è crescate u corpu. Mentre chì qualchì respirazione longa, lenta è profunda aiuta à participà à u sistema nervoso parasimpaticu è contru l'effetti di l'estresse, sitali pranayama hè particularmente efficace per enfrià è calmendu u corpu.

Ancu l'urighjini exacti di sta tècnica sò ignurita, hè populari in Kundalini u yoga è hè spessu sottumessa in parechji tipi di classi di ioga durante i mesi d'estate. Sitali hè ancu presitu in a medicina Ayurvedica per i persone cun forti sintimenti pitta.

Per fà u respirazione di sitali, sia avutu l'altru à l'aria nantu à una lingua rilata (o beccu persu per quelli chì ùn pò micca rumanà i so lingue in genetica). À a fine di una vigorosa sessione di ioga sudatu, hè solu a ghjustificazione di contru à tuttu stu calore internu è fà u so corpu in equilibrio. À un ghjornu caluricu, hè quasi cum'è se stanu fà u vostru stessu climatizatu. Hè assai suttili, perchè pò ancu fà in un vaguni sullevatu o un elevatore per un pocu sollievu di u calore o l'ansietà senza chjamà assai attente à sè stessu. Sera surprised to quantu più calmatu è più fresche chì senti dopu à quattru rodi di sitali di respira.

Instructions

1. Venite à pusà per famigliali o in un altru pusessu còmicu. Qualiscu a vostra postura, assicuratevi chì e so spalle hè relaxatu da i vostri ochji, a to spina hè longa, a vostra panna hè suave, è a to mugla hè apprtenutu parallella à u pianu.

2. Pigliate dui o trè inhales prufondi è l'exhale da u nostru nasu per centru in l'preparazione per questa pranayama.

3. Scopri a lingua, curling the sides in versu u centru per formar un tubu (o una forma di taccu). Pateanu a fine di a lingua entre i vostri labbra persi. Sì ùn vi pudete dumannà a lingua, simpricimenti viaghjate micca u labbra, perchè una piccula forma di "o" cù a bocca. In questu casu, mantene a lingua in u lugna di i vostri denti funenali, perchè l'aria chì v'hà sculacciatu in passà sopra.

4. Inhale pianu pianu da u tubu furmatu da a lingua com'è se si manghja l'aria nantu à una paglia. Let the breath scendi u vostru pettu è fate a vostra panca.

5.Criva a bocca è sparghje pianu pianu da u nostru nasu.

6. Ripetiscenu almenu cinquei à dece volte per aghjustà l'effettu di rinfriscenu. In Kundalini, hè cunsigliatu per fà 26 rinchjatti di stu rispiru in a mattina è à altre 26 à a sera. Dà pruvate si avete u tempu!