Induve in u mondu hè a Dimucrazzìa Ambientali Protegita?

L'Access Initiative (TAI) è l'Istitutu Risorse Mondiale (WRI) ppi lancià un novu Indirected Democracia Ambulativa (EDI) online per proporcionar una evaluazione globale di liggi chì prutege a demucrazia ambientale. L'indexu hè a prima evaluazione cumpletu di i dritti di prublemi di prucessu ambientale, è puderia avè implicazione per curbisce i costi mediatevuli di l'alimentariu è l'agricultore.

L'agricultori è i cunsummadori sò più diversi cunzignati di l'esternità ambientali negativu assuciati à l'agricultura convenzione. Armati cù accessu per una megliu infurmazione nantu à i veri costi di l'alimentariu è l'agricultore, i cunsumatori è i pruduttori chì travaglianu pè cambià u sistema di alimentariu avè bisognu d'accessu à l'infurmazioni ghjuridichi è a prutezione di justizzia per fà un megliu usu societale di risorsi naturali.

A WRI identifica trè aspetti fundamentali di a demucrazia ambientale: a trasparenza di l'infurmazioni, a participazione è a ghjustizia. L'EDD basa a so puntuazione è a classificazione annantu à queste trè pilastri, valutendu a quantità in quale e leii ambientale in e diverse nazioni prutezanu i so diritti. In tutti, più di 140 attorii ambientale chì avianu 70 paesi partianu da zero à trè per ogni pilar.

U prugettu addiventa un centru cintrali di l'analisi lege di a demucraziaambienti in u mondu. L'EDD pò esse un utru per indirizzà i prublemi, per esempiu, a contaminazione di l'acqua è l'acqua, l'impacti di l'industriuli extractivi com'è l'oliu è a minera, è a deforestazione.

L'indimu ponu scurderizà induve l'esternità ambientali illegale sò più probabbe di esse diretta cù l'armamenti leggi uriggini è identifienu alcune for improvement.

L'EDI prupone ancu e pagine di paese chì evaluanu e forze è debulezza di e leei esistenti in ogni nazione chì era stata evaluata da l'indicatori.

E comparii trà i paesi, u scudu tarritoriu è a visualizazione di e dati cuntribuiscenu à una cumprenda più cumunu di a demucrazia ambientale. Parechje urganizazione, cumprendi u sustegnu sustinevuli di l'alimentazione, TEEB Agriculture and Food, è Economics di a Terra, sò travagliendu in True Cost Accounting (TCA), chì hè un metudu per un allianzamentu di u pruduttu di u produttu cù i spejjeż sichi di a produzzione, cumprendi à l'esternità di l'ambienti. Per rinfurzà i dritti di prublemi, chì sò un sustegnu essinziali à u sviluppu di u TCA, u novu indiu pò cuntribuisce à un capiscenu improvedatu di induve TCA hè più probatu d'esse successu.

Certi di i risultati di l'indexu, cumpresu i pezzi migliori è l'altri paesi per a demucrazia ambientale, pò esse surprised. L'EDD hà scrittu chì a forza di e lege chì prutege a trasparenza è a ghjustizia ùn hè assuciata cù l'inguernu naziunali, è chì e leghje chì pareanu bè in carta ùn anu micca bisognu à esse infurmatu in a realità. L'EDI includenu 24 indicatori supplementarii nantu à a dimucrazia ambientale in a pràtica, chì puderà furnisce qualcosa perspettiva per paragunate cù u puntu legal.

A parla principale in l'attuzione di inizziu EDI u 20 maghju di u 2015 era Avi Garbow, General Counsel per l'Agenzija di Proteczione Ambientale (EPA).

Un panòra di parlante includia Manish Bapna, Vicepresidenti Executivo è Managing Director WRI; Lalanath DeSilva, Direzzione di Prughjettu di Prutizzioni Democracy Ambientale per u WRI; Rizwana Hasan, Goldman Prize Guvernatore è Chief Executive di l'Associazione Avvocati Ambientali di Bangladesh; Custanza Nalegach di u Ministeriu di Ambiente in Cile; è Mark Robinson, Direttore Globale di Governanza per a WRI.

"Ci ponu ancora un spazii considerablementi in dui liggi è pratichi", dice De Silva. "Hè dunqua esse bisogna chì avemu bisognu à i modi è i mezi di medità di u prugressu è identifichia di sti lacuzzelli per esse chjamati da i dui guverni è di a società civile chì travagliani".

Eppuriu generale di a valutazione palesa chì a trasparenza di l'infurmazione pò esse u pilatu più forte di u mondu. Di tutti i 70 paesi cumpresi in l'indexu, 65 pubblicò certi disposizii legale chì proporcionanu i dritti à l'infurmazione ambientale. In ogni modu, u 29 per centu di i paesi valutati ùn anu micca esigenzi nantu à a liberazione puntuale di sta infurmazione. A participazione pùbbica ùn hè micca prutetta per a lege; U 79 per centu di i paesi valutati anu truvatu per avè scritte ghjusti o povere di e disposti di participazione publica. Inoltre, solu 4 per cente di i paesi di l'EDI prupone l'uppurtunità di participà inizziali durante a scoping o pianificazione di i prughjetti.

Sicondu Hasan, l'indexu pò ancu esse un modu utili à amparà da l'errore di l'altri paesi. "Certamenti avemu de riguardu u pianu righjunale di principii ambientale è i principii di sviluppu per esse segui da i nostri capiati à u livellu glubale è ancu à u livellu naziunale" ella dice. "Ùn avemu micca bisognu à seguitu i camini di sviluppu chì i paesi sviluppati avianu finu à seguità è avè cusì natu à avè prublemi simili à u cambiamentu climaticu".

Per mezu di l'intruduzioni di l'EDI, i circunscenti è i capimachi attraversu u mondu puderanu esse capiscenu megliu incarnà e scumpressioni in a dimucrazziiambientiambientali per migliurà marcos juridichi sottuvi di i schemi TCA Dopu tuttu, ùn hè micca pussibule di mantene un urinariu rispunsevuli di pulizia si i citadini ùn anu micca accessu à l'infurmazioni nantu à u danu fattu in u primu locu.