I Cinque Koshas in Ioga

Kosha significa "casata" in Sanskrit. In u io, u termu hè adupratu per descrizanu capi metaforiichi in u corpu umanu. Stu significatu veni da l'antichi testi induvidi ch'è i Upaneddi. I Coschi sò spessu entreceta di i pupi nidificatori russo o i capri di a cipolla.

A fugliale perifonda hè in fondu u corpu fìsicu. Hè l'unicu capa chì hà un aspettu anatomicu.

Ancu l'altri koshas sò deskritti cum'è stati capasciati, BKS Iyengar spiega in Light on Life (chì usa a Koshas com framework) chì l'ideale ùn hè micca per i stati per esse claramente definiti, ma solu per elli sianu perfetti. Quandu hè questu quì hè una salute è benessimu ottimali. Quandu e cose sò fora di equilibriu, vole indispensèvule per identifichèghjinu a kosha chì hè dilicata è piglià pratiche ch'elli ponu aiutà à turnà in l'armunia cù l'altri. Scopra è integrazione di ogni corsi viaghja u vostru vicinu à un state di felicità.

E Cinque Koshas Are:

  1. Annamaya Kosha: A fugliale esterna hè a capa di u corpu: musculus, ossi, pelle, organi. Anna hè a sustegnu di stu livellu. Asana mantene sta cucina salutistica è pò esse usata per trattà i prublemi chì arise in u corpu.
  2. Pranamaya Kosha: A fossa vicinu hè a forza viva / fugliale energie. Hè crescita cun u respiru è u flussu di energia in u corpu. Pranayama hè prescribed to address this layer.
  1. Manomaya Kosha: A fucina vicinu hè a mente o infuzione mentale. Hè u feraghju cù penseri è emozioni. Hè mantenitu da a meditazione.
  2. Vijnanamaya Kosha: hè a fundazione a cunnuscenza. Questu Kosher hè cumpostu di a vostra saviezza, intuizione è percepzioni. A meditazione hè ancu a chjave per sta strata.
  3. Anadamaya Kosha: A fugliale internu hè a bele. U riprisentà a ghjucazione infinitu, l'amore, a pace è a felicità completa.

Cumu l'altri elementi di u corpu suttu (i chaglie come à mente), a cosace ùn sò micca significati d'esse interpretatu littiralmenti. Invece, pruponenu una lenti suvitante à traversu per vede i nostri esperimenti in u corpu umanu.

Source:
> Iyengar, BKS, Light on Life . Rodale, 2005.